Circet bespaart 75% tijd

Het gebruik van Nieuws van de Bouw heeft het samenstellen van bewonersbrieven aanzienlijk efficiënter gemaakt. Erna en Wietske van Circet vertellen graag hoe zij het platform inzetten voor hun bewonerscommunicatie.

Als netwerk serviceprovider legt Circet jaarlijks duizenden glasvezelverbindingen aan. Het bedrijf benut Nieuws van de Bouw voor het opstellen van bewonersbrieven zodat bewoners op de hoogte blijven van de geplande werkzaamheden. En dat zijn nogal wat brieven: “Per jaar gaan er zo’n 600.000 de deur uit,” aldus operations manager Pieter. Binnen Circet zijn Erna en Wietske verantwoordelijk voor het dagelijkse gebruik van Nieuws van de Bouw. Ze brengen het projectgebied in kaart, vullen de benodigde gegevens in en zorgen voor de verzending van bewonersbrieven via de postkamer.

Nieuws van de Bouw bewonerscommunicatie QR code voor bouw en infra projecten

Efficiënter bewonersbrieven maken

Het gebruik van Nieuws van de Bouw heeft het samenstellen van bewonersbrieven aanzienlijk efficiënter gemaakt, vertelt Erna: “Je wilt niet weten hoeveel werk het scheelt! We zijn heel blij met Nieuws van de Bouw. Waar het maken van de bewonersbrieven eerder ongeveer drie kwartier duurde per project, kost dit ons nu maar tien tot vijftien minuten. We hebben zelfs ideeën om dit terug te brengen naar vijf minuten, bijvoorbeeld door het handig inlezen van een tracé.” Update: deze functie is inmiddels toegevoegd, evenals een importfunctie voor adreslijsten.

Tevreden gemeentes

Gemeentes hechten veel belang aan de communicatie met bewoners. Erna: “Geregeld werden projecten stilgelegd omdat de bewoners niet op tijd op de hoogte waren gesteld. Vroeger kon je dan nog wel last minute wat met een gemeente regelen, maar dat is tegenwoordig lastiger. Nieuws van de Bouw helpt om te voorkomen dat het werk stil komt te liggen, onder andere door middel van rapportages die aantonen dat de brieven zijn verzonden. En bij de vergunningsaanvraag voegen we alvast de bewonersbrieven toe.”

Gebruiksvriendelijk systeem

Wietske geeft aan dat het systeem zeer gebruiksvriendelijk is, ook voor nieuwkomers: "Ik werk nog niet zo lang bij Circet, maar kon er meteen goed mee overweg. Het vergt natuurlijk altijd wat tijd om te begrijpen hoe iets werkt, maar het systeem is logisch opgebouwd." Erna is positief over de samenwerking met Nieuws van de Bouw: "Samenwerken gaat heel soepel. Waar we verbeteringen voorstellen, worden die doorgaans binnen een week geïmplementeerd. Ook suggesties om het werk efficiënter te maken, worden snel opgepakt. We hebben nu bijvoorbeeld een idee om de tijd die het kost om een projectgebied te selecteren te halveren." Pieter benadrukt het belang van tevreden collega's: "Voor mij is het cruciaal dat de collega's blij zijn met het systeem. Ik zie dat het 'vervelende werk' er nu tussenuit is, en dat is natuurlijk heel fijn!"

Nieuwe functionaliteiten

Erna: “We overwegen om het ticketsysteem te gaan gebruiken. Het voordeel daarvan is dat uitvoerders via de mail vragen binnenkrijgen in plaats van telefonisch. Ook zijn de spandoeken met flexibele QR-codes interessant. Mocht een bewoner of een andere geïnteresseerde de brief hebben gemist, dan is de informatie via de QR-code beschikbaar.”

Over Circet

Circet is een internationale netwerk serviceprovider – een van de snelst groeiende ter wereld. De organisatie bouwt en beheert infrastructuur voor de innovaties en duurzame technologieën van morgen.

Snel aan de slag?

Start vandaag nog met jouw eerste project. Neem contact op en we helpen je graag op weg!